Skip navigation

Di suatu pagi yang indah, aku memandu kereta di lorong tengah sebuah lebuhraya 3 lorong. Kelajuan antara 70-80 km/j. Keadaan lalulintas agak sibuk, tapi tidak sesak. Maknanya belah kiri aku kenderaan yang lebih perlahan dari aku, dan belah kanan yang lebih laju.

Tiba-tiba, ada beberapa bijik motor besar dengan lampu biru berkelip2 dan berbunyi… weuuuuu.. weeuuuu… pin pin.. sambil tangan kiri penonggangnya menunjukkan tangan kiri pada semua kenderaan yang dah sampai DULU macam suruh ketepi.. ketepi.. kalau boleh cakap lebih kurang macam ni kot bunyiknya,”Hoi!! Korang ketepi DULU! Korang ketepi DULU! Ada orang yang UTAMA nak lalu!”. Maka berbondong2lah kenderaan orang yang diuTAMAKan tadi lalu DULU. Sampai 2 lorong pulak tu. Bangkai sungguh!

Dah la minyak claim, toll free, jalan sana sini pun claim.. banyak pulak tu.. kalau korang yang UTAMA ni tak payah guna pengiring yang macam samseng tuh… jalan macam rakyat yang diDAHULUkan nih.. kan lagi bagus. Nak sampai cepat, keluar la awal. Bebal!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: